Kontakta oss

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Digital Marknadsföring

Det är inte helt enkel att upphandla kommunikationstjänster i ett alltmer komplext och fragmenterat landskap.
Vad är digital marknadsföring?

Using digital channels to promote or market products and services to consumers and businesses.

Digital Marketing Institute

Organisk Sökmarknadsföring (SEO)

Sökmotoroptimering (Search Engine Optomization) är den process som handlar om att påverka synligheten för en webbplats eller en webbsida i det icke betalda organiska sökresultatet.

Betald Sökmarknadsföring (PPC)

Pay-Per-Click (PPC) är en annonsmodell som används för att driva trafik till en webbplats. Annonserna presenteras antingen högst upp, till höger eller längst ned i sökresultatet på Google. Annonsören betalar endast när användaren klickar på annonsen.

Displayannonsering

Display är annonser/banners som innehåller text, bild, logotyp men kan även innehålla, video, ljud och animeringar. Det huvudsakliga syftet med displayannonsering är att både kommunicera budskap och att vara varumärkesbyggande.

* I genomsnitt presenteras vi för mer än 1700 displayannonser per månad. Klickfrekvensen (CTR) är mindre 0,1 procent. Trots dessa lite nedslående förutsättningar, så är denna kanal använd på rätt sätt (ej traditionellt bokad) ett mycket bra verktyg.

E-postmarknadsföring

En strukturerad, systematisk process för att leverera marknadsföringsbudskap till segmenterade målgrupper. I en vidare bemärkelse kan varje e-post som skickas till en potentiell eller befintlig kund betraktas som e-postmarknadsföring. Idag en underutnyttjad kanal.

Sociala Medier Marknadsföring

Marknadsföring som använder platser för socialt nätverkande som ett verktyg för att driva trafik, exponera varumärken och interagera med kunder.

Mobil Marknadsföring

För allt fler blir mobilen den första accesspunkten och det vi upplever här styr i allt högre grad vad vi gör. Marknadsföring i mobilen handlar om sök, display, ppc och förstås appar. Kommunikation har hela tiden sin utgångspunkt i de unika funktioner som mobilen tillgodoser t ex att den är positionsbaserade. Det handlar om att identifiera var någonstans i kundcykeln den gör mest nytta.

Analys

Insamling, mätning och analys av webbplatsdata. Varför?

1.    För att förstå vad som fungerar och att identifiera vad som inte fungerar.

2.    För att åtgärda det som inte fungerar.

3.    För att utvärdera affärsnyttan av investering.

4.    För att beräkna värdet av investeringen.

Vad vi erbjuder

Vi arbetar utifrån riktlinjer framtagna av Digital Marketing Institute. Med utgångspunkt från en analys och i workshop tillsammans med er, tar vi fram förslag på digital marknadsföring. Planen besvarar följande frågor:

  • Nuläge - hur ser det ut idag?
  • Konkurrenssituation – vilka är era konkurrenter?
  • Målsättning – vi hjälper er definiera en målsättning. Handlar det om att öka trafiken till webbplatsen, en bättre synlighet, marknadsandel, försäljning etc?
  • Kanaler - vilka kanaler ska vi välja?
  • Budskap – vilka budskap?
  • Hur mäter vi och följer upp?

Vi använder oss inte av några bindningstider, som förnyas per automatik. Ett nätverk av samarbetspartners inom alla discipliner, är en garant för att våra leveranser alltid håller hög kvalité. Läs mer om hur kan ta nästa steg med digital marknadsföring stockholm, genom att anta vårt erbjudande om en kostnadsfria Digital Market Check.

Läs mer om vår kostnadsfria Digital Market Check