Kontakta oss

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Har ni en digital strategi som håller koll på mediabruset?

En sak är helt säker, digitaliseringstakten kommer inte att sakta ned. Ska man då välja att testa en massa marknadsteknologier och digitala medier hej vilt, eller sticka huvudet i sanden? Vi tror att alla företag behöver en strategi för att hantera ett accelererande digitalt paradigmskifte.

Allt har egentligen blivit enklare
– men valen har blivit fler.

När vi alla nu går med dator i fickan är det lätt att skapa ett budskap och lätt att sprida det. Vad som blivit svårare, är att nå fram bland allt annat utbud. Tröskeln för att sprida ett budskap har sänkts vilket lett till ett enormt mediabrus.

Här kommer marknadsföringsteknologin in som motpart till bruset. Den ständigt
växande mängden tjänster och program vill egentligen samma sak: hjälpa oss sålla, strukturera, effektivisera och få kontroll i bruset.

Enorma valmöjligheter

Vi kan idag välja att kommunicera på så många olika sätt via olika kanaler och verktyg. Just de enorma valmöjligheterna ger oss känslan av att det är alldeles för alldeles för komplext. Högen med frågor tar aldrig slut. Samtidigt har vi aldrig haft större möjligheter att skapa och nå ut med våra budskap.

Ni kan inte utvecklas lika fort som tekniken – och det är okej.

Här ligger en mycket viktig insikt som kanske gör utmaningen lite lättare. För om alla halkar efter, då ligger vi ju alla efter. Och ligger vi i så fall verkligen efter? Är det inte så att en stor del av oron handlar om att konkurrenterna ska dra nytta av alla nya digitala medier och marknadsföringsteknologier och springa ifrån oss?

Alla företag har samma uppsjö av val att ta ställning till. Samtidigt kan vi ju inte uppgivet konstatera att – “Vi kan ändå inte hänga med”. Vi tror att all förändring vi mäktar med, måste vi ta oss an.

Vad som behövs är en strategi som hjälper oss att prioritera och välja bort

  1. Bestäm vilka problem tekniken ska lösa.
  2. Våga testa (i liten skala).
  3. Sätt rätt personal/konsult på rätt plats.
  4. Mät och utvärdera effekten.

Vi erbjuder en kostnadsfri workshop

Vi erbjuder en kostnadsfri workshop, där vi hjälper er att utveckla en övergripande digital strategi baserad på era affärs- och kommunikationsmål.

Kontakta oss för ett möte

Workshop